Promocje książek

„Książki z górnej półki” – jubileusz programu

W środę, 27 kwietnia 2005 roku minęło pięć lat od dnia emisji w ogólnopolskim programie TVP S.A pierwszego odcinka cyklu „Książki z górnej półki”, poświęconego promocji czytelnictwa oraz informacji o książkach.


Najpierw były trzyminutowe „Prezentacje”, w których autor i prowadzący cykl przedstawia nowe, bądź wznawiane tytuły. Stopniowo cykl wzbogacał się o kolejne elementy: „Książka tygodnia” (2001), „Książka dla malucha” (2002), wreszcie ogólnopolski plebiscyt czytelniczy „Książka miesiąca” (2004).
Pięć lat stałej obecności na telewizyjnej antenie zaowocowało systematycznym wzrostem zainteresowania telewidzów. Za „Przekrojem” (14/2005) podajemy, że średnia widownia telewizyjnych programów o książkach w lutym i marcu 2005 roku liczyła:
– 226 tys. widzów – „Wydanie drugie poprawione” (TVN,TVN 24);
– 534 tys. widzów – „Telenowela” (TVP 1);
– 1 517 tys. widzów – „Książki z górnej półki” (TVP 3, TVP Polonia).

Natomiast „Polityka” (nr 16/2005) podała, że telewidzowie deklarujący zainteresowanie programami o tematyce kulturalnej, „za swoje ulubione programy uznali „Kocham kino” (21 proc.), Teatr Telewizji (13 proc.), „Pegaza” (11 proc.), „Książki z górnej półki” (6 proc.). Inne audycje otrzymały od ankietowanych poniżej 5 proc. wskazań.”.

O programie pisali ponadto: „Wydawca” (wrzesień 2004), „Teletydzień” (nr 45/2004), „Przegląd polski” tygodniowy dodatek literacko–społeczny do „Nowego Dziennika” (New York, 12.11.2004 r.), „Nowy Kurier” Toronto (15.12.2004 r.), „Teletydzień” (nr 53/2004), „Gazeta Telewizyjna” tygodniowy dodatek do „Gazety Wyborczej” (styczeń 2005)
(info. A.Sz)

Biuletyn "Wydawcy"
Dział, w którym zamieszczane są drobne informacje z rynku wydawniczo-księgarsko-poligraficznego.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *