Tegoroczna edycja Salonu zostanie zorganizowana na terenie Centralnego Ośrodka Sportu TORWAR w dniach 17-19 września (czwartek – sobota) 2009 roku. Oznacza to, że w stosunku do innych imprez targowych Salon został przesunięty do tyłu o jeden dzień – czy to dobrze zobaczymy. Organizator, Murator Expo, twierdzi, że to ukłon w stronę szkół; Salon przecież odbywać się będzie w połowie pierwszego miesiąca roku szkolnego, w chwili gdy jeszcze trwają zakupy podręczników. Oczekiwanym przez wydawców pomysłem jest również przeniesienie Salonu z Biblioteki Uniwersyteckiej na Powiślu, które choć teoretycznie atrakcyjne nie przyciągnęło w ubiegłym roku tłumów Warszawiaków. Poza tym to nawiązanie do niegdysiejszych Krajowych Targów Książki i ich udanych edycji na Torwarze.
Organizatorzy Salonu pragną aby impreza, z natury targowa, nie ograniczała się jedynie do części wystawienniczej. Jego pierwszy dzień ma być zadedykowany trzem wielkim autorom: Witkacemu, Gombrowiczowi i Słowackiemu. Drugi dzień upłynie pod hasłem wydarzeń dla dzieci i młodzieży, trzeci – poświęcony zostanie Warszawie.
Dołożymy wszelkich starań by wzbogacić przedsięwzięcie wyjątkową oprawą programową – mówi dyr. Marketingu Murator Expo Agnieszka Ziemiańska. Planujemy spotkania literackie z autorami, panele dyskusyjne z udziałem publiczności, akcje zachęcające do czytania czy współpracę ze wydziałami promocji dzielnic, w celu prezentacji oferty kulturalnej miasta mieszkańcom. Warszawski Salon Książki pełnić będzie ponadto rolę kiermaszu, podczas którego można będzie kupić wybrane publikacje. Osobnym targowym sektorem będzie dział z książkami edukacyjnymi i podręcznikami pod nazwą „Ostatni dzwonek”. Liczymy, że Salon przekroczy również progi Torwaru, a imprezy towarzyszące odbywać się będą w całym mieście.
Mamy nadzieję, że dzięki ścisłej współpracy ze środowiskiem w naszej ofercie programowej nie zabraknie także wydarzeń branżowych, adresowanych do profesjonalistów z rynku książki.
Murator Expo obiecuje, że w tym roku patronat nad Warszawskim Salonem Książki obejmie więcej instytucji, organizacji i mediów niż w ubiegłym roku, zintensyfikuje również kampanię promocyjną uzupełniając ją szeregiem działań kierowanych bezpośrednio do wybranych grup, w tym uczniów szkół podstawowych i średnich, nauczycieli, studentów Uniwersytetów Trzeciego Wieku.
(info ap)
Dział, w którym zamieszczane są drobne informacje z rynku wydawniczo-księgarsko-poligraficznego.