Czasopisma

“Gazeta Wyborcza” znów się zmienia

Wraz z początkiem roku Agora radykalnie zmniejszy ilość papierowych wydań lokalnych dodatków w “Gazecie Wyborczej”: z dotychczasowych 20 do 7 – podają wirtualnemedia.pl. Znikną cztery codzienne wydania (poza piątkowym) w Białymstoku, Bydgoszczy, Częstochowie, Gorzowie Wielkopolskim-Zielonej Górze, Kielcach, Lublinie, Olsztynie, Opolu, Płocku, Radomiu, Rzeszowie, Szczecinie i Toruniu. Od poniedziałku do czwartku informacje i inne treści lokalne będą dostępne w lokalnych internetowych serwisach miast. Tradycyjne dodatki będą ukazywały się nadal w piątki, w postaci magazynów. W siedmiu największych aglomeracjach (Warszawa, Kraków, Łódź, Wrocław, Poznań, Gdańsk i Katowice) treści lokalne pozostaną jak dotychczas częścią codziennych wydań „Gazety Wyborczej”. Jedną z przyczyn jest słaby rynek reklamy lokalnej. Redukcja dodatków może też oznaczać niewielkie cięcia kadrowe w dotkniętych nią oddziałach. Jak podkreśla wydawca dziennika, Jerzy Wójcik, zapowiadane zmiany są naturalną konsekwencją i kolejnym etapem realizacji strategii „digital first”.
2 stycznia w papierowym wydaniu „Gazety Wyborczej” w zamian za redukowane dodatki pojawi się nowa, dwustronicowa sekcja: „Prosto z miasta”. – Czytelnicy znajdą w niej aktualności z życia miast. Mniej będzie tu polityki, więcej tematów bliskich ludziom – m.in. tekstów o transporcie, inwestycjach czy architekturze. Autorami tych materiałów będą dziennikarze i fotoreporterzy redakcji lokalnych, a za wybór treści i ostateczny kształt sekcji odpowiadać będą redaktorzy z lokalnych zespołów „Gazety Wyborczej”. Koncepcję nowych stron „Prosto z miasta” przygotował Wojciech Bartkowiak, zastępca wydawcy „Gazety Wyborczej”, a projekt graficzny – Jacek Utko, twórca wdrożonej w połowie 2019 r. nowej makiety dziennika. Do zmian w publikacji treści lokalnych w 13 ośrodkach miejskich dopasowana została oferta cyfrowa dla klientów w zakresie reklamy online i prenumerat cyfrowych.
Według danych ZKDP w pierwszych trzech kwartałach br. średnia sprzedaż ogółem „Gazety Wyborczej” wynosiła 86 366 egz., o 8 proc. mniej niż rok wcześniej. Portal Wyborcza.pl w październiku br. zanotował 7,81 mln realnych użytkowników i 78 mln odsłon (według badania Gemius/PBI). Natomiast na początku listopada br. liczba użytkowników mających wykupioną prenumeratę cyfrową „Gazety Wyborczej” przekroczyła rekordową liczbę 200 tys.
(info wg wirtualnemdia.pl)

Dodaj komentarz