Już wiemy jak ustawowe zamknięcie księgarń u naszego zachodniego sąsiada odbiło się na sprzedaży książek. Wg Media Control – firmy zajmującej się badaniem rynku w tym asortymencie, sprzedaż książek w Niemczech spadła w marcu o 30% (32% w handlu w księgarniach stacjonarnych) w porównaniu z rokiem ubiegłym. Po gwałtownym skoku 17 marca sprzedaż spadła drastycznie, osiągając jednak pewne minimum na przełomie marca i kwietnia.
Kryzys sprzedaży w największym stopniu dotknął przewodniki turystyczne – tu sprzedaż spadła aż o 60%, literatura dla dzieci “tylko” o 18%, powieści – 24%.
W handlu internetowym sprzedaż we wszystkich kanałach sprzedaży spadła “tylko” o 20,2%. Ponadprzeciętny wzrost odnotowały tu natomiast książki dzieci i młodzieży – sprzedaż wzrosła o 3,4%. To zrozumiałe, gdyż rodzice zapatrywali się w książki z myślą o swych pociechach, aby je czymś zająć w domach.
(źródło Buersenblatt)
Dział, w którym zamieszczane są drobne informacje z rynku wydawniczo-księgarsko-poligraficznego.