Analizy/podsumowania Hurt/księgarstwo Rynek księgarski zagranicą Rynek wydawniczy Rynek za granicą Zagranica

Marcowe wyniki sprzedaży książek w Niemczech

Już wiemy jak ustawowe zamknięcie księgarń u naszego zachodniego sąsiada odbiło się na sprzedaży książek. Wg Media Control – firmy zajmującej się badaniem rynku w tym asortymencie, sprzedaż książek w Niemczech spadła w marcu o 30% (32% w handlu w księgarniach stacjonarnych) w porównaniu z rokiem ubiegłym. Po gwałtownym skoku 17 marca sprzedaż spadła drastycznie, osiągając jednak pewne minimum na przełomie marca i kwietnia.

Kryzys sprzedaży w największym stopniu dotknął przewodniki turystyczne – tu sprzedaż spadła aż o 60%, literatura dla dzieci „tylko” o 18%, powieści – 24%.

W handlu internetowym sprzedaż we wszystkich kanałach sprzedaży spadła „tylko” o 20,2%. Ponadprzeciętny wzrost odnotowały tu natomiast książki dzieci i młodzieży – sprzedaż wzrosła o 3,4%. To zrozumiałe, gdyż rodzice zapatrywali się w książki z myślą o swych pociechach, aby je czymś zająć w domach.
(źródło Buersenblatt)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *