Grupa Empik zrezygnowała z tworzonej od trzech lat sieci księgarni Mole Mole, obejmującej ponad 30 placówek i sklep internetowy. Pracę w nich straci prawie 100 osób – podaje portal wirtualnemedia.pl.
Księgarnie Mole Mole zostały tymczasowo zamknięte w połowie marca w związku z epidemią koronawirusa. Z 30 działała tylko księgarnia w Warszawie, na Nowym Świecie. Wraz o odchodzeniem do rygorów walki z pandemią Grupa Empik zdecydowała o definitywnej likwidacji tej sieci oraz zakończeniu działalności sklepu internetowy MoleMole.com. Księgarnie Mole Mole dawały pracę ponad 100 osobom – na koniec 2018 roku zatrudnionych tam było 117 osób, a w innych pionach spółki – sześć.
Przy 22 księgarniach 19 mln zł sprzedaży Według sprawozdania złożonego w KRS w 2018 roku sieć Mole Mole zanotowała 18,83 mln zł przychodów sprzedażowych netto, a przy kosztach operacyjnych w wysokości 29,07 mln zł strata operacyjna wyniosła 10,24 mln zł, a strata netto – 20,85 mln zł. Firma tłumaczyła, że duże straty wynikały z nakładów na uruchamianie kolejnych placówek oraz 8,15 mln zł odpisu aktualizującego wartość środków trwałych i niematerialnych.
Empik odstąpił też od ponad 40 umów najmu powierzchni pod swoje salony w galeriach handlowych, na co wpływ ma przewidywany poważny spadek obrotów w tych punktach w najbliższych miesiącach. Niektóre, np. w Galerii Północnej na warszawskiej Białołęce, wznowiły działalność.
(źródło m.in. wirtalnemadia.pl)
Dział, w którym zamieszczane są drobne informacje z rynku wydawniczo-księgarsko-poligraficznego.