Dotacje Rynek wydawniczy

Google wspiera prasę lokalną w dobie koronakryzysu

5,3 tysiąca lokalnych wydawców prasowych na całym świecie otrzyma finansowe wsparcie od Google w ramach inicjatywy Journalism Emergency Relief Fund. Dzięki temu media będą mogły łatwiej pokonać kryzys spowodowany pandemią koronawirusa. Każda z redakcji otrzyma od Google od 5 do 30 tys. dolarów, na liście znalazło się 150 lokalnych wydawców z Polski.


W połowie kwietnia 2020 r. Google zapowiedział uruchomienie Dziennikarskiego Funduszu Ratunkowego (Journalism Emergency Relief Fund), którego celem jest wsparcie finansowo lokalnych mediów dotkniętych kryzysem koronawirusa, a jednocześnie dostarczające rzetelne informacje na temat pandemii. Małe i średnie redakcje, w tym także działające w Polsce, mogły otrzymać od kilku do kilkudziesięciu tys. dol. wsparcia po spełnieniu stosownych warunków.

W czwartek 28 maja Google podał informację o przyznanych dotacjach: wsparcie (od 5 do 30 tys. USD) otrzyma ponad 5,3 tys. lokalnych redakcji z całego świata (z ponad 12 tys. zgłoszeń ze 140 krajów), z czego dofinansowanie dla redakcji działających w ramach większej organizacji wyniesie do 85 tys. USD.

W Polsce wsparcie otrzymało 150 lokalnych wydawców, w tym „Kurier Słupecki”, „Sądeczanin”, „Dobry Tygodnik Sądecki”, „Tygodnik Siedlecki”, „Rawicz24”, „Wiadomości Wrzesińskie”, „Czas Chojnic”, „Tygodnik Tucholski”, „Gazeta Radomszczańska”, „Obserwator Lokalny” czy „Tygodnik Podhalański”. Pod względem liczby beneficjentów funduszu zajmujemy trzecie mniejsce w Euripie(po Włoszech i Hiszpanii).

(źródło wirtualnemedia.pl)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *