Spółka Virtualo osiągnęła w ub.r. wzrost przychodów sprzedażowych o 31,1% do 32,34 mln zł (z czego z zagranicznej – 823,2 tys. zł) oraz zysku netto z 239,7 do 993,3 tys. zł. Ponad połowa wpływów (56%) pochodziła od jej właściciela – grupy Empik.
Virtualo sprzedaje e-booki, audiobooki i prasę cyfrową na własnej platformie Virtualo.pl, a także oferuje je hurtowo innym sprzedawcom, a także wydaje e-booki i audiobooki. Współpracuje z ponad 700 wydawcami, dostarcza treści do ponad 30 księgarni internetowych (m.in. Empik.com, Legimi.com Gandalf.com.pl, Ebook.pl).
Spółka podkreśla, że dysponuje autorskimi rozwiązaniami IT umożliwiającymi sprzedawanie ebooków i audiobooków do innych księgarń przez hurtownię – API oraz własny sklep internetowy Virtualo.pl. – Hurtownia ta jest rozwijana o obsługę nowych kanałów sprzedaży (sprzedaż abonamentową, e-karty, kody cyfrowe).
– Mijający rok był bardzo dobry dla firmy Virtualo jak i dla całej branży publikacji i dystrybucji treści cyfrowych. Rynek e-booków i audiobooków odnotował wzrost sprzedaży, który jest potwierdzeniem dalszego dynamicznego rozwoju tego segmentu e-biznesu – podsumowano w sprawozdaniu firmy.
Empik zeszłoroczny zysk netto spółki zdecydował się przeznaczyć w całości na pokrycie jej wcześniejszych strat.
(źródło wirtualenedia.pl)
Dział, w którym zamieszczane są drobne informacje z rynku wydawniczo-księgarsko-poligraficznego.