Czasopisma Rynek wydawniczy Wydawnictwa

Marquard Media Polska ze stratą w 2019 roku

Wydawnictwo Marquard Media Polska zakończyło 2019 rok stratą wynoszącą 8,33 mln zł (rok wcześniej 665 tys. zysku netto). Przychody ze sprzedaży wyniosły 20,77 mln zł (spadek o 28,66%).

Koszty działalności operacyjnej Marquard Media Polska wyniosły 27,03 mln zł (spadek o 20,65%), w tym koszty wynagrodzeń 7,51 mln zł (spadek o 18,74%.). Spółka zatrudniała na etatach przeciętnie 62 osoby.

13 listopada 2019 roku Marquard ogłosił, że wycofuje się z rynku prasowego, zamykając magazyny: „CKM”, „Cosmopolitan”, „Esquire”, „Harper’s Bazaar”, „Joy” i „Playboy”. Wydawnictwo nadal działa na rynku cyfrowym – prowadzi serwisy Kozaczek.pl, Papilot.pl, Zeberka.pl i Ckm.pl. W sprawozdaniu finansowym spółka zapowiadała, że planuje ponowne uruchomienie serwisów Supermamy.pl i Autostuff.pl.

Pod koniec listopada 2019 roku Marquard złożył wniosek o postępowanie sanacyjne. Spółka w sprawozdaniu podała, że ma zapewnione finansowanie na wykonanie układu dzięki wsparciu jedynego udziałowca, szwajcarskiej spółki Marquard Media Group AG (zobowiązanie do udzielenia pożyczki w wysokości 500 tys. euro).
(źródło wirtualnemedia.pl)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *