Wydawnictwo Marquard Media Polska zakończyło 2019 rok stratą wynoszącą 8,33 mln zł (rok wcześniej 665 tys. zysku netto). Przychody ze sprzedaży wyniosły 20,77 mln zł (spadek o 28,66%).
Koszty działalności operacyjnej Marquard Media Polska wyniosły 27,03 mln zł (spadek o 20,65%), w tym koszty wynagrodzeń 7,51 mln zł (spadek o 18,74%.). Spółka zatrudniała na etatach przeciętnie 62 osoby.
13 listopada 2019 roku Marquard ogłosił, że wycofuje się z rynku prasowego, zamykając magazyny: “CKM”, “Cosmopolitan”, “Esquire”, “Harper’s Bazaar”, “Joy” i “Playboy”. Wydawnictwo nadal działa na rynku cyfrowym – prowadzi serwisy Kozaczek.pl, Papilot.pl, Zeberka.pl i Ckm.pl. W sprawozdaniu finansowym spółka zapowiadała, że planuje ponowne uruchomienie serwisów Supermamy.pl i Autostuff.pl.
Pod koniec listopada 2019 roku Marquard złożył wniosek o postępowanie sanacyjne. Spółka w sprawozdaniu podała, że ma zapewnione finansowanie na wykonanie układu dzięki wsparciu jedynego udziałowca, szwajcarskiej spółki Marquard Media Group AG (zobowiązanie do udzielenia pożyczki w wysokości 500 tys. euro).
(źródło wirtualnemedia.pl)
Dział, w którym zamieszczane są drobne informacje z rynku wydawniczo-księgarsko-poligraficznego.