Rynek wydawniczy

Wrocławski Kongres Kultury, rejestracja uczestników

Wystartowała rejestracja uczestników Wrocławskiego Kongresu Kultury – spotkania środowiska kulturalnego Wrocławia, które potrwa od 30 listopada do 4 grudnia. W związku z trwającą pandemią COVID-19 kongresowe dyskusje plenarne i stolikowe oraz wybory, podczas których oddać będzie można głosy na społecznych kandydatów do Wrocławskiej Rady Kultury, przeprowadzone zostaną online.


Na program trzech pierwszych dni (30.11-2.12) składać się będzie 9 prowadzonych w formie telekonferencji dyskusji stolikowych. Wśród ich tematów znalazły się m.in. te zaproponowane przez odbiorców i odbiorczynie kongresu, które wiosną wybrane zostały w internetowym głosowaniu: promocja lokalnego środowiska artystycznego, skuteczny sponsoring w kulturze czy osiedlowe działania animacyjne. Podczas dwóch kolejnych dni Wrocławskiego Kongresu Kultury (3-4.12) na jego internetowych kanałach transmitowany będzie na żywo przebieg paneli dyskusyjnych i wieczoru wyborczego – widzowie będą mogli wchodzić z nimi w interakcję za pośrednictwem przesyłanych w mediach społecznościowych komentarzy, które przekazywane będą zaproszonym gościom. Panele będą okazją, by porozmawiać choćby o redefinicji roli instytucji kultury, sieciowaniu jako narzędziu integracji środowiska czy miejskich i wojewódzkich politykach kulturalnych; wieczór wyborczy to dla kandydatek i kandydatów ostatnia przed startem głosowania szansa, by przekonać wyborców i wyborczynie do swojej wizji działań Wrocławskiej Rady Kultury.

Wybory 8 społecznych członków Wrocławskiej Rady Kultury, którzy przez trzy lata będą doradzać Prezydentowi Wrocławia w zakresie realizowania polityki kulturalnej oraz integracji środowiska wokół zadań strategicznych, będą częścią finałowego dnia kongresu. Do listy wyborców dopisać się można od dziś do 29 listopada. Uprawnione do głosowania są osoby pełnoletnie, których centrum aktywności znajduje się we Wrocławiu i które są przedstawicielami lub uczestnikami wrocławskiego środowiska kulturalnego. 4 grudnia każda z zarejestrowanych osób otrzyma na podany przy zapisie adres e-mail wygenerowany automatycznie unikatowy link, umożliwiający udział w głosowaniu. Głosy będzie można oddać na maksymalnie ośmioro spośród 53 kandydatów i kandydatek.

Udział w części panelowej Wrocławskiej Kongresu Kultury nie będzie wymagał rejestracji; zapisy uczestników dyskusji stolikowych oraz dopisywanie się do listy wyborców odbywają się za pośrednictwem formularza dostępnego pod adresem: kongres.kulturawroclaw.pl.


Wrocławski Kongres Kultury to tworzone przez i dla wrocławskiego środowiska kulturalnego wydarzenie, które jest efektem współpracy strony społecznej, instytucji kultury i samorządu. Ma odpowiadać na potrzeby środowiska, a w efekcie stać się otwartą i dostępną platformą, umożliwiającą wymianę doświadczeń i wiedzy, integrację, edukację, sieciowanie oraz omawianie istotnych zagadnień i zjawisk, także w kontekście kształtowania polityki kulturalnej miasta. To także podczas trwania Kongresu wybranych ma zostać 8 z 15 członków Wrocławskiej Rady Kultury – przedstawicieli środowiska, którzy przez trzy lata będą doradzać Prezydentowi Wrocławia w zakresie realizowania polityki kulturalnej oraz integracji środowiska wokół zadań strategicznych, a także ściśle współpracować ze stroną społeczną.

Spotkanie pierwotnie odbyć się miało 20 marca, jednak ze względu na zagrożenie epidemiczne musiało zostać na kilka dni przed finałem odwołane. Jego nowy termin wyznaczono na przełom listopada i grudnia, trwająca pandemia COVID-19 i wynikające z niej względy bezpieczeństwa sprawiły, że wydarzenie w całości przeniesione zostanie do sieci. Kongres będzie też rozłożony w czasie – potrwa nie jeden, jak początkowo zakładano, a pięć dni.

(info Miasto Wrocław)

Dodaj komentarz