Publikacje elektroniczne Rynek wydawniczy

Podatek cyfrowy na świecie – Wielka Brytania

Trwa ogólnopolska dyskusja dot. haraczu od reklam, a w tle podatku cyfrowego. Zobaczmy jak to wygląda we Wielkiej Brtytanii.

W Wielkiej Brytanii od 1 kwietnia 2020 r. obowiązuje podatek od usług cyfrowych (Digital Services Tax), który został nałożony na wyszukiwarki, serwisy społecznościowe i internetowe platformy handlowe, w praktyce obejmuje on również przychody z reklam w sieci. Firmy internetowe podlegają opodatkowaniu jeżeli ich światowe przychody z działalności cyfrowej przekraczają 500 mln funtów, a ponad 25 mln funtów z tych przychodów pochodzi od użytkowników z Wielkiej Brytanii. Stawka podatku wynosi 2 proc. od przychodów pochodzących od użytkowników z Wielkiej Brytanii, przy czym pierwsze 25 mln funtów jest kwotą wolną od podatku.

Z opublikowanego 3 lutego 2021 roku opracowania światowej firmy doradczej KPMG wynika, że na 49 analizowanych państw rozwiązania podatkowe – podatek od reklam w mediach tradycyjnych lub podatek od reklam internetowych albo podatek od działalności platform cyfrowych typu Amazon, Apple, Google, Facebook – w różnych formach wprowadziło 26 krajów

Zobacz wielkość podatku cyfrowego w niektórych krajach:

(źródło: PAP, KPMG)

Dodaj komentarz