Publikacje elektroniczne Rynek wydawniczy

Podatek cyfrowy na świecie – Hiszpania

Trwa ogólnopolska dyskusja dot. haraczu od reklam, a w tle podatku cyfrowego. Zobaczmy jak to wygląda na świecie. Na początek Hiszpania.

Zgodnie z wcześniejszymi ustaleniami z Komisją Europejską, rząd hiszpański obłożył 3-procentowym podatkiem usługi reklamowe online, usługi pośrednictwa w Internecie, sprzedaż danych generowanych na podstawie informacji podawanej przez użytkownika lub sprzedaży metadanych.

Tzw. stawka Google opodatkowuje firmy o rocznym całkowitym dochodzie przekraczającym 750 mln euro i których dochód w Hiszpanii przekracza 3 mln euro. Skarb państwa oszacował wpływy z tytułu podatku cyfrowego w wysokości 968 mln euro rocznie, ale odroczył zebranie pieniędzy do lipca – poinformował we wtorek dziennik biznesowy „elEconomista”. Opracowana z inicjatywy rządu tzw. stawka Google została definitywnie zatwierdzona przez hiszpański Senat w październiku 2020 roku.

Z opublikowanego 3 lutego 2021 roku opracowania światowej firmy doradczej KPMG wynika, że na 49 analizowanych państw rozwiązania podatkowe – podatek od reklam w mediach tradycyjnych lub podatek od reklam internetowych albo podatek od działalności platform cyfrowych typu Amazon, Apple, Google, Facebook – w różnych formach wprowadziło 26 krajów

Zobacz wielkość podatku cyfrowego w niektórych krajach:

(źródło: elEcomista, KPMG)

Dodaj komentarz