Rynek wydawniczy

Na home office pracownicy chcieliby otrzymywać benefity służące domowej rozrywce. Wyniki badania

Co drugi pracodawca wsparł swojego pracownika benefitem podczas pracy zdalnej. Aż 47% pracowników pracujących zdalnie otrzymało okolicznościową paczkę. Z upominków korzystał nie tylko sam pracownik, ale cała rodzina. Co 3 pracownik chciałby otrzymywać produkty służące domowej rozrywce, takie wnioski przedstawia badanie „Pracodawca wsparciem pracowników na home office”.


Jak wynika z badania firmy Dailyfruits, aż 70% respondentów uważa, że pracodawca powinien wesprzeć ich podczas pacy zdalnej szczególnie, że z takich niespodzianek mogliby skorzystać inni członkowie rodziny. Wśród ankietowanych u 30% korzystała cała rodzina, u 17% korzystały dzieci, a 13% osoba obdarowana i jej partner.

Największą popularnością cieszyły się benefity w postaci dopłaty do wyposażenia stanowiska pracy zdalnej (55%), świąteczna okolicznościowa paczka (41%), przesyłka ze zdrową żywnością (36%), porady online np. dietetyka, psychologa czy trenera, wsparcie aktywności fizycznej (21%), integracja pracowników online (20%) oraz produkty służące domowej rozrywce, kreatywnemu spędzaniu czasu, relaksowi oraz służące do organizacji czasu wolnego np. gry planszowe czy zioła do domowej uprawy (36%).

Aby wesprzeć pracowników pracodawcy zaskakiwali pracowników pozytywnie upominkami, niektórzy otrzymywali przesyłki nawet kilka razy. Najczęściej otrzymywali świąteczną, okolicznościową paczkę (48%) lub porady specjalisty online (35%). Podczas pracy zdalnej w wielu firmach organizowane były również działania integracyjne online (47%). Co drugi respondent badania Dailyfruits uważa, że w najbliższej przyszłości w firmach powinny być organizowane działania integracyjne online na przykład wspólne gotowanie, konkursy czy nieformalne spotkania okolicznościowe.

Integracja online niesie za sobą szereg korzyści takich jak poczucie przynależności do zespołu. To bardzo ważna wartość szczególnie w okresie pandemii i domowej izolacji. Wysyłając pracownikom paczki na home office lub organizując spotkania online pokazuje się pracownikom, że o nich pamięta.escription for this block. Use this space for describing your block. Any text will do. Description for this block. You can use this space for describing your block. Description for this block. Use this space for describing your block. Any text will do. Description for this block. You can use this space for describing your block.

Wielu pracodawców uważa, że przesyłanie paczek to bardzo dobry pomysł, ponieważ w czasie pandemii jesteśmy mocno odizolowani i brakuje nam normalnego, codziennego fizycznego kontaktu z firmą. Ta paczka jest namiastką tego kontaktu, dzięki której pracownik widzi, że o nim się pamięta. Firmy mogą przesłać różne upominki w zależności od okoliczności, na przykład z okazji zbliżającego się Dnia Dziecka albo po prostu na wakacyjny grill. Od początku pandemii wysłaliśmy ponad 100 000 zestawów dla pracowników zdalnych, widać jak wielkie jest zapotrzebowanie i jak pracownicy doceniają taką formę benefitu w czasach pracy zdalnej. – komentuje Jacek Kwiecień CEO z firmy Dailyfruits, która od 10 lat dostarcza zdrową żywność i zdrowe benefity do firm w całej Polsce.

Coraz więcej firm zauważa, że budowanie więzi z pracownikiem jest kluczowe. Dzięki tego typu działaniom employer brandingowym firmy mogą na bieżąco reagować na potrzeby pracowników. Paczki zamawiane dla pracowników na home office, zawierają zazwyczaj standardowe zestawy, jak owoce oraz inne zdrowe przekąski, do których można dołączyć życzenia od pracodawcy i firmowy gadżet, stanowiący namiastkę biura. Zawartość paczki może być dla pracownika dodatkowo miłą niespodzianką, gdy wśród produktów pojawi się na przykład specjalny zestaw do samodzielnej uprawy rzeżuchy lub produkty na grilla.

Badanie sondażowe „Pracodawca wsparciem pracowników na home office” Dailyfruits zostało przeprowadzone wśród pracowników wykonujących pracę zdalną przez minimum 30 dni ciągu ostatnich 12 miesięcy. Wzięło w niej udział 374 respondentów. Sondaż przeprowadzono w dniach 23.04.2021 – 3.05.2021.

(info InnovationPR)

Dodaj komentarz