Polacy są coraz bardziej świadomymi klientami. Dysponując ograniczonymi środkami, wyróżniamy się na tle sąsiadów dużym stopniem świadomości konsumenckiej. Szukamy okazji i potrafimy realnie ocenić czy oferta jest atrakcyjna.[1] Co więcej, chętnie sięgamy w tym celu po gazetki i listy z ofertami.
Koniec roku to dla branży handlowej bez wątpienia intensywny okres. Większe niż zwykle zakupy robi w tym czasie gros z nas. Ostatnio pieniądze wydajemy jednak ostrożnie, doświadczeni najpierw pandemią, a później wysoką i długotrwałą inflacją. Coraz więcej z nas deklaruje, że oszczędza na zakupach szukając promocji i planując wydatki. Źródłem informacji o ofercie sklepów, zarówno internetowych, jak i tradycyjnych, są gazetki i listy marketingowe. – Nasze doświadczenie pokazuje, że znaczna grupa odbiorców jest mocno przywiązana do tradycyjnych przesyłek i regularnie sprawdza skrzynkę na listy. Wskazuje to na potencjał, jaki niosą ze sobą gazetki handlowe, promocyjne listy czy kupony. W dzisiejszych czasach, gdy duża część działań reklamowych przenosi się do przestrzeni wirtualnej, tradycyjne formy marketingu wciąż utrzymują swoje miejsce – zauważa Janusz Konopka, prezes zarządu Speedmail. Obserwacje te potwierdzają badania, wg których co najmniej 42 proc. respondentów wskazało, że śledzi gazetki sieci handlowych i wykorzystuje kupony, by kupić produkty w atrakcyjnej cenie.[2]
Po okresie dynamicznego wzrostu sprzedaży online, obserwujemy obecnie powrót ludzi do sklepów stacjonarnych. Tendencja ta widoczna jest przede wszystkim w krajach zachodnich, ale i w Polsce wzrost zainteresowania tradycyjnymi sklepami wyniósł 1,5 proc. w porównaniu do tego samego okresu w roku ubiegłym.[3] Daje to duże pole do popisu dla stacjonarnych sieci. Jak wskazują badania, dobrym sposobem na zachęcenie klientów do odwiedzenia sklepu są personalizowane kupony wysyłane listami. Za atrakcyjne uznało je blisko 2/3 badanych.[4] – Na taką formę promocji decydują się głównie sklepy odzieżowe, kosmetyczne i z elektroniką, jednak nie jest to katalog zamknięty. W personalizowanej przesyłce wysłać można nie tylko list czy kupon, ale też drobne upominki, np. próbki produktów – mówi Janusz Konopka. Odzież, biżuteria czy kosmetyki to tradycyjnie popularne prezenty świąteczne. Kupony czy oferty specjalne skłaniają nas, żeby w gąszczu możliwości, wybrać te konkretne. Szczególnie, gdy są to oferty imienne. Sprawiają one bowiem, że czujemy się wyróżnieni i niejako „zobligowani” do wykorzystania okazji.
Wnioski płynące z tych danych są klarowne – hybrydowe podejście do zakupów tworzy nowe możliwości dla tradycyjnych form reklamy. Gazetki promocyjne i listy reklamowe, w połączeniu z trendami rynkowymi, mogą stanowić kluczowy element strategii marketingowej, przyciągając uwagę konsumentów zarówno online, jak i offline.
– Operator pocztowy może kompleksowo zająć się wydrukiem i przygotowaniem do wysyłki spersonalizowanych przesyłek. W Speedmail obsługujemy zarówno duże ogólnopolskie kampanie doręczeniowe, jak i precyzyjne, kierowane na określone obszary terytorialne czy do dedykowanych grup odbiorców – wyjaśnia Janusz Konopka, prezes zarządu Speedmail. Wartościowe treści reklamowe, dostosowane do indywidualnych potrzeb, mogą być doskonałym sposobem na dotarcie do klienta i zbudowanie trwałego związku z marką.
……………………………………………………………………..
[1:] https://www.strategyand.pwc.com/pl/pl/publikacje/2023/black-friday-i-przedswiateczne-wyprzedaze.html?utm_source=prasa&utm_medium=referral&utm_campaign=strategy-raport-black-friday-2023&utm_content=raport-cala-prawda-o-black-friday-prasa-referral-16-11-2023
[2:] Badanie Quality Watch nt. wydatków na żywność i marnowania żywności, zrealizowane dla BIG InfoMonitor, w dniach 24-28 marca 2023 r.
[3:] https://www.mastercard.com/news/europe/pl-pl/centrum-prasowe/aktualnosci/pl-pl/2023/listopad/nadchodzace-swieta-bozego-narodzenia-beda-wyjatkowo-radosne-dla-sektora-hotelarsko-gastronomicznego/
[4:] https://smb.pl/news/nowe-badanie-rady-ds-rynku-dm-stosunek-polakow-do-drukowanych-materialow-marketingowych-2022
(info: Natalia Wójcik, Account Executive Good One PR)
Speedmail to największy w Polsce niezależny operator pocztowy. Firma doręcza przesyłki listowe i marketingowe poprzez sieć ponad 100 placówek zlokalizowanych w większości dużych i średnich miast kraju. Oferta Speedmail adresowana jest do firm takich jak: banki, operatorzy telekomunikacyjni, telewizje kablowe, firmy ubezpieczeniowe, ale też do agencji marketingowych, fundacji, samorządów oraz spółek miejskich. Jej konkurencyjną przewagę stanowią zarówno elastyczność cenowa, jak i najnowsze rozwiązania IT: śledzenie wszystkich przesyłek, monitoring listonoszy on-line czy aplikacja do zarządzania korespondencją. Dzięki zintegrowaniu z największymi drukarniami korespondencji i firmami konfekcyjnymi, Speedmail zapewnia pełną automatyzację wysyłek masowych. Działalność firmy wyróżnia zastosowanie sprawdzonych rozwiązań logistycznych, ale także dbałość o bezpieczeństwo obrotu pocztowego. Marka Speedmail budowana jest w oparciu o najlepsze praktyki i doświadczenia rynków europejskich.
Dział, w którym zamieszczane są drobne informacje z rynku wydawniczo-księgarsko-poligraficznego.