Rynek wydawniczy Wydawnictwa

Firmy P. Bucharskiego mają się całkiem dobrze

W ub.r. FreeDomMedia, wydawca „Warszawskiej Gazety” i „Polski Niepodległej”, zanotowała spadek przychodów o 11,4%c. do 4,28 mln zł oraz zysku netto z 507,5 do 330,2 tys. zł. Natomiast wpływy wydającej „Gazetę Finansową” Federal Media Company FMC po przejęciu miesięczników „Home&Market” i „Gentleman” poszły w górę z 532,5 tys. zł do 1,43 mln zł, a wynik netto z 0,8 tys. zł straty do 245,4 tys. zł zysku.


Nie wiemy, jaka część przychodów FreeDomMedia należy do sprzedaży wydawanych tytułów, a jaka jest wynikiem publikowanych w nich reklam. Piotr Bachurski twierdzi, że  „Warszawska Gazeta” jest piątym największym tygodnikiem społeczno-politycznym w Polsce, pomiędzy tygodnikami „Sieci” a „Do Rzeczy”, bliżej do „Sieci”.

P. Bachoirski podaje, że w ubiegłym roku jego firmy nie odnotowały zmian w poziomie sprzedaży reklam, w tym roku odczuwa się lekki spadek ich sprzedaży. Na działalność firmy epidemia koronawirusa wpłynęła nieznacznie – dwa wydania marcowe „Warszawskiej Gazety” odnotowały spadek sprzedaży na poziomie 5%, później sprzedaż wróciła do poziomu z lutego, a w maju sprzedaż zrosła o 10 proc. (gorące tematy: wybory + koronawirus).

FreeDomMedia wydaje również miesięcznik „Zakazana Historia”, w kwietniu br. uruchomiła telewizję internetową PL1.tv, a wkrótce udostępni internetowe radio PL1.fm.


O prawe milion złotych (z 532,5 tys. zł do 1,43 mln zł) wzrosły natomiast przychody Federal Media Company FMC – firmy wydającej n.in. „Gazetę Finansową”.  Jest to efektem  przejęcie od spółki Bollinari Publishing House miesięczników „Home&Market” i „Gentleman” (ta spółka również jest zarządzana przez P. Bachurskiego). Zwiększyła się rentowność firmy –  z 14,8 tys. zł straty do 269,9 tys. zł zysku.

W związku z epidemią „Gazeta Finansowa” w marcu, kwietniu, maju i czerwcu ukazywała się jako dwutygodnik.

Od wybuchu epidemii Federal Media Company FMC w ramach pracy zdalnej uruchomił serwis informacyjny CAI24.pl.


Bollinari Publishing House skupia się obecnie na wydawaniu książek. Przychody firmy spadły  z 543,9 do 156,1 tys. zł, spadł też zysk operacyjny (z 25,4 do 4,8 tys. zł).


Kolejna firma P. Bachurskiego – spółka dystrybucyjna United Express (dystrybucja prasy i książek), wydawca e magazyn „Fanbook” – osiągnęła w ub.r. wzrost przychodów sprzedażowych z 772,2 tys. zł do 1,48 mln zł, poprawiał się rentowność spółki: zysk operacyjny wzrósł  z 16,7 do 145 tys. zło – z 11 do 131,7 tys. zł.

P. Bacharski twierdz, że w ubiegłym roku firma ta podwoiła obroty, to samo przewiduje plan tegoroczny, ale wszystko zależeć będzie od drugiego etapu koronawirusa. 

(źródło wirtualnemedia.pl)

Dodaj komentarz