Rynek wydawniczy Wydawnictwa

Firmy P. Bucharskiego mają się całkiem dobrze

W ub.r. FreeDomMedia, wydawca „Warszawskiej Gazety” i „Polski Niepodległej”, zanotowała spadek przychodów o 11,4%c. do 4,28 mln zł oraz zysku netto z 507,5 do 330,2 tys. zł. Natomiast wpływy wydającej „Gazetę Finansową” Federal Media Company FMC po przejęciu miesięczników „Home&Market” i „Gentleman” poszły w górę z 532,5 tys. zł do 1,43 mln zł, a wynik netto z 0,8 tys. zł straty do 245,4 tys. zł zysku.


Nie wiemy, jaka część przychodów FreeDomMedia należy do sprzedaży wydawanych tytułów, a jaka jest wynikiem publikowanych w nich reklam. Piotr Bachurski twierdzi, że  „Warszawska Gazeta” jest piątym największym tygodnikiem społeczno-politycznym w Polsce, pomiędzy tygodnikami „Sieci” a „Do Rzeczy”, bliżej do „Sieci”.

P. Bachoirski podaje, że w ubiegłym roku jego firmy nie odnotowały zmian w poziomie sprzedaży reklam, w tym roku odczuwa się lekki spadek ich sprzedaży. Na działalność firmy epidemia koronawirusa wpłynęła nieznacznie – dwa wydania marcowe „Warszawskiej Gazety” odnotowały spadek sprzedaży na poziomie 5%, później sprzedaż wróciła do poziomu z lutego, a w maju sprzedaż zrosła o 10 proc. (gorące tematy: wybory + koronawirus).

FreeDomMedia wydaje również miesięcznik „Zakazana Historia”, w kwietniu br. uruchomiła telewizję internetową PL1.tv, a wkrótce udostępni internetowe radio PL1.fm.


O prawe milion złotych (z 532,5 tys. zł do 1,43 mln zł) wzrosły natomiast przychody Federal Media Company FMC – firmy wydającej n.in. „Gazetę Finansową”.  Jest to efektem  przejęcie od spółki Bollinari Publishing House miesięczników „Home&Market” i „Gentleman” (ta spółka również jest zarządzana przez P. Bachurskiego). Zwiększyła się rentowność firmy –  z 14,8 tys. zł straty do 269,9 tys. zł zysku.

W związku z epidemią „Gazeta Finansowa” w marcu, kwietniu, maju i czerwcu ukazywała się jako dwutygodnik.

Od wybuchu epidemii Federal Media Company FMC w ramach pracy zdalnej uruchomił serwis informacyjny CAI24.pl.


Bollinari Publishing House skupia się obecnie na wydawaniu książek. Przychody firmy spadły  z 543,9 do 156,1 tys. zł, spadł też zysk operacyjny (z 25,4 do 4,8 tys. zł).


Kolejna firma P. Bachurskiego – spółka dystrybucyjna United Express (dystrybucja prasy i książek), wydawca e magazyn „Fanbook” – osiągnęła w ub.r. wzrost przychodów sprzedażowych z 772,2 tys. zł do 1,48 mln zł, poprawiał się rentowność spółki: zysk operacyjny wzrósł  z 16,7 do 145 tys. zło – z 11 do 131,7 tys. zł.

P. Bacharski twierdz, że w ubiegłym roku firma ta podwoiła obroty, to samo przewiduje plan tegoroczny, ale wszystko zależeć będzie od drugiego etapu koronawirusa. 

(źródło wirtualnemedia.pl)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *